prvá električková trať bola otvorená 27.8.1895. Bratislava je prvé mesto s elektrickou koľajovou dopravou na európskom kontinente. Rozchod koľajníc je 1 000 mm. Linka A: Hotel Medveď (bývalý Kriváň) - Vitézova v dĺžke 3,125 km
prvý trolejbus začal premávať 19.7.1909 na trati Pražská - Železná studnička. Zanikla v roku 1915. Obnovená bola až 31.7.1941 na linke M: SND - Karadžičova - Legionárska - Hlavná stanica
prvý autobus sa datuje k 10. 5. 1927, linka M: SND - Nivy
najdlhšou linkou je autobusová linka č. 92 v dĺžke 52, 1 km (Devínska Nová Ves, VW - Petržalka, vozovňa)
najstaršia budova železničnej stanice je budova konskej železnice na Krížnej ul. č. 33 z r. 1836-1840
prvý parný vlak prišiel 20. 8. 1848 (budova prvej parostrojnej železničnej stanice na Šancovej ul. č. 1)
posledný parný vlak odišiel zo stanice Bratislava - Filiálka 17.10.1980 o 7:30
medzimestská autobusová doprava autobusová stanica Nivy z r. 1975-1983, predtým vychádzala autobusová doprava z priestoru obytného komplexu Avion na Americkom námestí
prvým letiskom bola trávnatá plocha vo Vajnoroch od r. 1923